Ochrona danych osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH
Działając na podstawie art. 14 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1), które weszło w życie z dniem 25.05.2018 r. – dalej Rozporządzenie lub RODO − informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bank Nowy S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Małe Garbary 8, 61-756 Poznań, zwany dalej także jako „Bank". Dane kontaktowe Banku: tel. +48 13 46 55 800 , fax. +48 13 46 55 801, e-mail: sekretariat@banknowy.pl, adres strony internetowej: www.banknowy.pl Adres korespondencyjny: ul. Mickiewicza 7, 38-500 Sanok.
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych. Z Inspektorem Ochrony Danych mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@banknowy.pl
- Bank przetwarza Pani/Pana dane osobowe w następujących celach:
- podjęcia na Pani/Pana żądanie działań zmierzających do zawarcia umów kredytu/pożyczki z Bankiem,
- przeprowadzenia procesu badania zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego (art. 6 ust. 1, lit. b Rozporządzenia),
- realizacji zawartej z Bankiem umowy (art. 6 ust. 1, lit. b Rozporządzenia),
- zarządzania ryzykiem, oceny zdolności kredytowej, ryzyka kredytowego, w tym także ryzyka wystąpienia opóźnienia w spłacie zobowiązania, po wygaśnięciu zawartej z Bankiem umowy (art. 6 ust. 1, lit. a Rozporządzenia),
- wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Banku związanych z prowadzoną działalnością bankową i realizacją zawartych umów (art. 6 ust. 1, lit. c Rozporządzenia),
- marketingu oraz promocji produktów i usług oferowanych przez Bank (art. 6 ust. 1, lit. a Rozporządzenia),
- dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1, lit. f Rozporządzenia),
- wewnętrznych celów administracyjnych Banku, w tym analizy portfela kredytowego oraz statystyki i raportowania (art. 6 ust. 1, lit. f Rozporządzenia),
- w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji przez Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia);
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym odbiorcom:
- Bankowy Fundusz Gwarancyjny,
- Podkarpacki Bank Spółdzielczy w upadłości,
- Biuro Informacji Kredytowej S. A.,
- BIG InfoMonitor S. A.,
- Związek Banków Polskich,
- Bank Polskiej Spółdzielczości S. A.,
- Krajowa Izba Rozliczeniowa S. A.,
- Santander Bank Polska S.A.,
- Ministerstwo Finansów,
- Generalny Inspektor Informacji Finansowej,
- Komisja Nadzoru Finansowego,
- Biura Informacji Gospodarczej,
- Banki, instytucje kredytowe i inne podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- Podmioty świadczące na rzecz Banku usługi w celu wsparcia i ułatwienia prowadzonej działalności bankowej, tj. dostawcy usług IT, audytorzy, doradcy, ubezpieczyciele i kancelarie prawne, przy czym wyłącznie na podstawie umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w niniejszej informacji celów przetwarzania, a zatem:
- w związku w wykonywaniem zawartej przez Panią/Pana z Bankiem umowy, której stroną na mocy decyzji wskazanej w pkt 1 stał się Bank – przez okres, na jaki została zawarta, a po tym czasie – przez okres przewidziany przepisami obowiązującego prawa lub w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń z tego tytułu, a w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych po wygaśnięciu umowy – do czasu wycofania tej zgody,
- w zakresie wypełniania obowiązków ustawowych ciążących na Banku w związku z prowadzeniem działalności bankowej i wykonaniem zawartych umów – do czasu całkowitego wypełnienia tych obowiązków przez Bank,
- w zakresie marketingu oraz promocji produktów i usług oferowanych przez Bank – do czasu wycofania przez Panią/Pana zgody na takie przetwarzanie danych osobowych,
- w zakresie wewnętrznych celów administracyjnych – do czasu całkowitego wypełnienia uzasadnionych interesów Banku stanowiących podstawę tego przetwarzania lub do czasu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
- W związku z przetwarzaniem przez Bank Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do treści danych, zgodnie z art. 15 Rozporządzenia,
- prawo do sprostowania danych, zgodnie z art. 16 Rozporządzenia,
- prawo do usunięcia danych – w trybie przewidzianym art. 17 Rozporządzenia,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych – w trybie przewidzianym art. 18 Rozporządzenia
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, zgodnie z art. 21 Rozporządzenia,
- prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 Rozporządzenia.
- Informujemy, że w przypadkach, w których przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 li. a Rozporządzenia, a zatem w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia takiej zgody w dowolnym momencie, jednakże bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Bank Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Wskazujemy, że w zakresie, w jakim przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych następuje w celu zawarcia i wykonania umowy zawartej z Bankiem, podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia tej umowy. Podanie tych danych ma charakter dobrowolny. Jednakże konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości zawarcia i wykonania umowy z Bankiem.
- Informujemy także, że Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, w celu oceny zdolności kredytowej oraz w celach marketingowych. Konsekwencją takiego przetwarzania będzie możliwości zastosowania wobec Pani/Pana spersonalizowanej oferty produktów oraz usług świadczonych przez Bank.
W przypadku dokonywania międzynarodowych transferów pieniężnych za pośrednictwem Western Union, Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Dla osób uprawnionych na podstawie dyspozycji wkładem na wypadek śmierci
i spadkobierców posiadacza rachunku
Działając na podstawie art. 14 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1), które weszło w życie z dniem 25.05.2018 r. – dalej Rozporządzenie lub RODO − informujemy, że: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bank Nowy S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Małe Garbary 8, 61-756 Poznań, zwany dalej także jako „Bank". Dane kontaktowe Banku: tel. +48 13 46 55 800 , fax. +48 13 46 55 801, e-mail: sekretariat@banknowy.pl, adres strony internetowej: www.banknowy.pl Adres korespondencyjny: ul. Mickiewicza 7, 38-500 Sanok.
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych. Z Inspektorem Ochrony Danych mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@banknowy.pl Bank przetwarza Pani/Pana dane osobowe w następujących celach:
- w związku z obowiązkiem wykonania przez Bank obowiązków ustawowych związanych przyjęciem od posiadacza rachunku dyspozycji wkładem na wypadek śmierci (art. 6 ust. 1, lit. c Rozporządzenia),
- w celu realizacji dyspozycji wkładem na wypadek śmierci, złożonej przez posiadacza rachunku (art. 6 ust. 1, lit. c Rozporządzenia),
- ustalenia spadkobierców Klienta będącego stroną umowy zawartej z Bankiem, której przedmiotem jest świadczenie usług bankowych (art. 6 ust. 1, lit. c Rozporządzenia),
- realizacją innych działań w wyniku wygaśnięcia umowy zawartej pomiędzy Bankiem, a Klientem, której przedmiotem jest świadczenie usług bankowych, (art. 6 ust. 1, lit. b Rozporządzenia)
- dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1, lit. f Rozporządzenia),
- wewnętrznych celów administracyjnych Banku, w tym statystyki i raportowania (art. 6 ust. 1, lit. f Rozporządzenia),
- w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji przez Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia).
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym odbiorcom:
- Właściwe jednostki administracji rządowej i samorządu terytorialnego w granicach przewidzianych przepisami ustawy – Prawo bankowe,
- Bankowy Fundusz Gwarancyjny,
- Podkarpacki Bank Spółdzielczy w upadłości,
- Naczelnicy właściwych urzędów skarbowych i jednostek Krajowej Administracji Skarbowej,
- Ministerstwo Finansów,
- Generalny Inspektor Informacji Finansowej,
- Komisja Nadzoru Finansowego,
- Banki, instytucje kredytowe i inne podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- Podmioty świadczące na rzecz Banku usługi w celu wsparcia i ułatwienia prowadzonej działalności bankowej, tj. dostawcy usług IT, audytorzy, doradcy, ubezpieczyciele i kancelarie prawne, przy czym wyłącznie na podstawie umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w niniejszej informacji celów przetwarzania, a zatem w celach:
- wynikających z przepisów o rachunkowości – przez okres 5 lat, liczony od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym określone transakcje zostały zrealizowane, rozliczone lub przedawnione,
- wynikających z przepisów prawa podatkowego – przez okres 5 lat, liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał określony obowiązek podatkowy,
- w zakresie wykonania przez Bank obowiązków wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa – przez okres wynikający z tych przepisów,
- w zakresie dochodzenia roszczeń – do czasu ich przedawnienia w trybie przewidzianym przepisami prawa.
- W związku z przetwarzaniem przez Bank Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do treści danych, zgodnie z art. 15 Rozporządzenia,
- prawo do sprostowania danych, zgodnie z art. 16 Rozporządzenia,
- prawo do usunięcia danych – w trybie przewidzianym art. 17 Rozporządzenia,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych – w trybie przewidzianym art. 18 Rozporządzenia
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, zgodnie z art. 21 Rozporządzenia,
- prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 Rozporządzenia.
- W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Bank Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Informujemy także, że Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, w celu gromadzenia i przetwarzania danych o osobach uprawnionych z dyspozycji wkładem na wypadek śmierci oraz o spadkobiercach Klienta będącego stroną zawartej z Bankiem umowy o świadczenie usług bankowych
- Dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych, chyba że jest to niezbędne do wykonania ciążących na Banku obowiązków ustawowych związanych z ustaleniem spadkobierców Klienta Banku i realizacją prze Bank dyspozycji wkładem na wypadek śmierci,
- Dane, które Bank przetwarza zostały pozyskane bezpośrednio od posiadacza rachunku, który złożył dyspozycję wkładem na wypadek śmierci lub od spadkodawcy, a także z innych źródeł publicznie dostępnych, w tym w szczególności w celu ustalenia adresu zamieszkania.
Bank pozyskuje następujące dane osobowe: imię i nazwisko, dane identyfikacyjne, w tym nr PESEL, dane kontaktowe oraz dane dotyczące pokrewieństwa.
Pliki do pobrania Tabele zostały przygotowane w formacie PDF. Możesz je otworzyć np: darmowym programem Adobe Reader
Regulamin realizacji uprawnień właścicieli danych osobowych