ROZLICZENIE CAŁKOWITEGO KOSZTU KREDYTU KONSUMENCKIEGO W ZWIĄZKU Z DOKONANĄ SPŁATĄ PRZED TERMINIEM WYZNACZONYM W UMOWIE
Jakich kredytów dotyczy rozliczenie całkowitego kosztu kredytu?1) Kredytu konsumenckiego udzielnego na podstawie umowy zawartej od dnia 18 grudnia 2011r
2) Kredytu hipotecznego udzielonego na podstawie umowy zawartej od dnia 22 lipca 2017r.
W jaki sposób może nastąpić rozliczenie całkowitego kosztu kredytu?1) automatycznie – dotyczy kredytów spłacanych od 11 września 2019 r.* w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia przedterminowej spłaty:
a) przelewem na rachunek wskazany w umowie kredytu lub w przypadku jego braku na rachunek:
- wskazany przez Kredytobiorcę lub
- na nieoprocentowany rachunek – do momentu otrzymania pisemnej dyspozycji od Kredytobiorcy w przedmiocie zadysponowania lub
b) przekazem pocztowym na ostatni znany Bankowi adres
c) w przypadku braku wskazania rachunku do rozliczenia należności kredytowych w umowie kredytowej, Bank kontaktuje się z Klientem w celu uzyskania od niego dyspozycji wypłaty środków,
2) na wniosek w trybie reklamacyjnym – dotyczy kredytów spłaconych do dnia 10 września 2019 r.**, na rachunek wskazany przez Klienta.
Metoda rozliczenia całkowitego kosztu kredytu:Metoda liniowa, tzn. proporcjonalne obniżenie całkowitego kosztu kredytu o te koszty, które dotyczą okresu, o który skrócono okres kredytowania.
Jak uzyskać zwrot części kosztów kredytu?Jeżeli spłata kredytu nastąpiła do 10 września 2019r.**, należy złożyć do Banku wniosek w trybie reklamacyjnym w formie:
a) pisemnej,
b) elektronicznej,
c) ustnej.
(*) w przypadku kredytów przeniesionych z Wielkopolskiego Banku Spółdzielczego do Banku Nowego S.A., automatyczna spłata dotyczy kredytów spłaconych od dnia 01.01.2020r.
(**) w przypadku kredytów przeniesionych z Wielkopolskiego Banku Spółdzielczego do Banku Nowego S.A., spłata na wniosek w trybie reklamacyjnym dotyczy kredytów spłaconych do 31.12.2019r.