ROZLICZENIE CAŁKOWITEGO KOSZTU KREDYTU KONSUMENCKIEGO W ZWIĄZKU Z DOKONANĄ SPŁATĄ PRZED TERMINIEM WYZNACZONYM W UMOWIE
Jakich kredytów dotyczy rozliczenie całkowitego kosztu kredytu?1) Kredytu konsumenckiego udzielnego na podstawie umowy zawartej od dnia 18 grudnia 2011 r
2) Kredytu hipotecznego udzielonego na podstawie umowy zawartej od dnia 22 lipca 2017 r.
W jaki sposób może nastąpić rozliczenie całkowitego kosztu kredytu?1) automatycznie – dotyczy kredytów spłacanych od 11 września 2019 r.* w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia przedterminowej spłaty:
a) przelewem na rachunek wskazany w umowie kredytu lub w przypadku jego braku na rachunek:
- wskazany przez Kredytobiorcę lub
- na nieoprocentowany rachunek – do momentu otrzymania pisemnej dyspozycji od Kredytobiorcy w przedmiocie zadysponowania lub
b) przekazem pocztowym na ostatni znany Bankowi adres
c) w przypadku braku wskazania rachunku do rozliczenia należności kredytowych w umowie kredytowej, Bank kontaktuje się z Klientem w celu uzyskania od niego dyspozycji wypłaty środków,
2) na wniosek w trybie reklamacyjnym - dotyczy kredytów spłaconych do dnia 10 września 2019 r.**., na rachunek wskazany przez Klienta.
Metoda rozliczenia całkowitego kosztu kredytu:Metoda liniowa, tzn. proporcjonalne obniżenie całkowitego kosztu kredytu o te koszty, które dotyczą okresu, o który skrócono okres kredytowania.
Jak uzyskać zwrot części kosztów kredytu?Jeżeli spłata kredytu nastąpiła do 10 września 2019 r.**, należy złożyć do Banku wniosek w trybie reklamacyjnym w formie:
a) pisemnej,
b) elektronicznej,
c) ustnej.
(*) w przypadku kredytów przeniesionych z Wielkopolskiego Banku Spółdzielczego do Banku Nowego S.A., automatyczna spłata dotyczy kredytów spłaconych od dnia 1 stycznia 2020 r.
(**) w przypadku kredytów przeniesionych z Wielkopolskiego Banku Spółdzielczego do Banku Nowego S.A., spłata na wniosek w trybie reklamacyjnym dotyczy kredytów spłaconych do 31 grudnia 2019 r.